Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Ελεύθερο παιχνίδι: Μια ευκαιρία για αυθεντική μάθηση και ανακάλυψη!

Μαθαίνουμε παίζοντας!

Η ενασχόληση με το οικοδομικό υλικό, είναι από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών και μια έξοχη ευκαιρία για συνεργατικό  παιχνίδι που προάγει τη φαντασία!

 Τα παιδιά παίζοντας με τα τουβλάκια, ασκούν ένα πλήθος δεξιοτήτων και αποκτούν μεγάλο εύρος γνώσεων με βιωματικό τρόπο, που ξεκινούν από  τον απλό χειρισμό υλικού  που απαιτεί εξασκημένη λεπτή κινητικότητα, και φτάνουν μέχρι την απόκτηση πρακτικών γνώσεων:
  • μαθηματικών εννοιών όπως μέγεθος, σχήμα, βάρος, μοτίβο-κανονικότητα, αριθμός,σειρά μήκος, ύψος, βάρος. Τα παιδιά ασκούνται  μέσα από το παιχνίδι, ανάμεσα σε άλλα, σε πλήθος μαθηματικών δεξιοτήτων όπως σειροθετήσεις, ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, συγκρίσεις και εκτιμήσεις μεγεθών
  • εννοιών  των φυσικών επιστημών  (όπως τη βαρύτητα, την ισορροπία, τη λειτουργία απλών μηχανών, τις ιδιότητες των αντικειμενων και των υλικών),   μέσα από συνεχή πειραματισμό.
  • γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από τις περιγραφές των κατασκευών τους  και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους αλλά και  επικοινωνιακές δεξιότητες, μέσα από τη συζήτηση τους με τους συνεργάτες τους στο παιχνίδι
  • κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, όπως συνεργασία, υπακοή σε κανόνες, διαπραγμάτευση, αντίληψη της οπτικής του άλλου, μοίρασμα ιδεών, έκφραση συναισθημάτων, σεβασμός, αυτοεκτίμηση. 
  • μηχανικής, όπου δίνεται η δυνατότητα όξυνσης της αφαιρετικής ικανότητας, της αντίληψης χώρου, της αιτιολόγησης, της δημιουργικής επίλυσης προβλήματος και της κριτικής σκέψης, του σχεδιασμού και της πρακτικής εφαρμογής καινοτόμων σχεδίων και "εφευρέσεων", που λαμβάνουν υπόψη τους το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια, δίνοντας ΅απαντήσεις σε " παγκόσμιες μελλοντικές προκλήσεις"
Παρακάτω, μπορείτε να πάρετε μια γεύση από την κατασκευή ενός "Καταφυγίου για ζώα" αλλά και μιας "Κρυψώνας για Κρυφτό", με κύριο πρόβλημα προς επίλυση τη "στεγανοποίηση της οροφής", ώστε να μην μπαίνουν νερά σε μια βροχερή μέρα!

 Προσπάθεια 1η: Απλή κατασκευή που στηρίζεται σε 4 ισοϋψείς κολόνες. 




Προσπάθεια 2η:  Το καταφύγιο

Σύνθετη κατασκευή με διαφορετικούς συνδυασμούς από τουβλάκια,  προκειμένου οι κολόνες να έχουν το ίδιο ύψος και να ελεγχθεί η παράμετρος της στατικότητας του κτιρίου.Η δοκιμή με νερό έδειξε ότι η οροφή δεν ήταν στεγανή με αυτό το τουβλάκι. Τα παιδιά καλούνται να επιλύσουν το πρόβλημα με καταιγισμό ιδεών. 





3η Προσπάθεια: Τα παιδιά επιλέγουν ένα συνδετικό υλικό (αντί τσιμέντου): το ζυμάρι. 

                            Δοκιμάζεται η στεγανότητα του κτιρίου. Ακόμη μπαίνουν νερά από την οροφή. Προτείνεται να βρούμε ένα υλικό που να είναι "αδιάβροχο".


Ανοίγουμε τον υπολογιστή και αναζητούμε υλικά "αδιάβροχα" για να επενδύσουμε με αυτά την οροφή. Βρίσκουμε διάφορα και από αυτά επιλέγουμε την πλαστική σακούλα, την οποία έχουμε στη διάθεσή μας.


Προσπάθεια 4η: Η δοκιμή απέδειξε ότι το νερό δεν περνάει μέσα στο κτίριο από την οροφή. Είναι στεγανό, οπότε μπορούμε  να βάλουμε μέσα τα ζωάκια, δεν θα βραχούν από τη βροχή. Μπορούμε να βάλουμε και ανθρωπάκια να παίζουν κρυφτό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.