Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

Την ημέρα που τα μαντήλια χόρευαν..... πειραματισμοί με το στροβιλισμό του ανέμου και τη δίνη....

Απόσπασμα από το έργο "Μάγος του Οζ"

αποτέλεσε αφορμή για την διερεύνηση των πρότερων γνώσεων και πηγή ενεργοποίησης του ενδιαφέροντος/ περιέργειας των νηπίων. Προβλήθηκε με βιντεοπροβολέα, ως κινηματογραφικό απόσπασμα






"Τα μαντήλια, χορεύουν..."



Βλέπουμε το βίντεο Pas de Deux του καλλιτέχνη Daniel Wurtzel και προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς κινούνται τα υφάσματα .... 





Ο καλλιτέχνης, πειραματίζεται με τον άνεμο που παράγεται από ανεμιστήρες και δημιουργεί εντυπωσιακές κινητικές εικόνες...Ευκαιρία για διερευνήσεις  και δικούς μας πειραματισμούς...

  

- Μπορείτε  κι εσείς να κάνετε ένα μαντήλι να χορέψει;;;; 
Πώς νομίζετε ότι τα κατάφερε ο καλλιτέχνης; Τι αντικείμενα και υλικά χρησιμοποίησε;


- Β: Μάλλον τα πετούσε στον αέρα! (Ισχυρισμός)

- Ν: Δεν συμφωνώ,  αν τα πετούσε πώς γίνεται και δεν πέφτουν κάτω... Αν πετάξεις κάτι στον αέρα, θα πέσει κάτω μετά από λίγο ( αιτιολόγηση βάσει στοιχείων- προηγούμενων εμπειριών και γνώσεων)

Νομίζω ότι είδα κάτι ανεμιστήρες. Αυτοί θα φυσούσαν τα μαντήλια (νέος ισχυρισμός)

Παιδιά: Ναι, τους βλέπουμε κι εμείς. Αυτό είναι!
Κ. Ναι μας πώς γίνεται να μην πηγαίνουν τα μαντήλια προς την ίδια μεριά (αυθεντικό ερώτημα που προέκυψε λόγω προηγούμενων πειραματισμών "Θα φυσήξω δυνατά- Σπιτάκια που γκρεμίζονται, σπιτάκια που αντέχουν...και "Ανεμο- Ράλλυ"!)

 



Τ και Ν: Είναι οι ανεμιστήρες γύρω γύρω και δεν τα αφήνουν να πέσουν όπως τα καραβάκια που φυσούσαν οι άνεμοι (αιτιολόγηση βάσει προηγούμενων εμπειριών/πειραματισμών με το σενάριο " Οι άνεμοι" από το ανθολόγιο για τα παιδιά του Δημοτικού, μέρος Α'.)





 Κυρία: Μπορούμε να κάνουμε αντικείμενα να χορεύουν;
(παρουσιάζονται τα υλικά που έχουν στη διάθεσή τους και προσπαθούν να σκεφτούν πώς θα τα χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν ένα παρόμοιο αποτέλεσμα χωρίς όμως τη χρήση πολλών ανεμιστήρων_ τεχνική δυσκολία ;-) )
Ας σκεφτούμε σαν μικροί μηχανικοί. Πώς θα στήσουμε το πείραμα;
Το λειτουργικότερο στήσιμο!
Μετά από πολλές συζητήσεις, δοκιμές και πλάνες, καταλήξαμε  ότι για να περιορίσουμε την κίνηση του μαντηλιού θα τοποθετήσουμε canson σχηματίζοντας έναν κύλινδρο, γύρο από την "πηγή" του ανέμου
 Δοκιμές!
Και τα μπαλόνια χορεύουν, χορεύουν....



και το μαντήλι χορεύει, χορεύει!




και τα χαρτάκια χορεύουν χορεύουν....


Εν τέλει, η αρχική μας έμπνευση, πώς μπορεί να αποδοθεί καλλιτεχνικά;



Ξεκινώντας μια 1η απόπειρα δημιουργίας έργου τέχνης  όπως  ο Daniel Wurtzel, με αξιοποίηση  ΤΠΕ και συγκεκριμένα της φωτογραφικής μηχανής (στη λειτουργία video) και του υπολογιστή (για αναζήτηση μουσικής και  με τη χρήση του προγράμματος Windows Live Movie Maker)...
Με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού τα νήπια επέλεξαν την κατάλληλη μουσική και μεταφόρτωσαν  βίντεο και μουσική στο κατάλληλο πρόγραμμα
 Μπορούμε να το κάνουμε και καλύτερο; Τι θα χρειαστούμε;  Η προσπάθεια ....συνεχίζεται......


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.