Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Ελεύθερο παιχνίδι: Μια ευκαιρία για αυθεντική μάθηση και ανακάλυψη!

Μαθαίνουμε παίζοντας!

Η ενασχόληση με το οικοδομικό υλικό, είναι από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών και μια έξοχη ευκαιρία για συνεργατικό  παιχνίδι που προάγει τη φαντασία!

 Τα παιδιά παίζοντας με τα τουβλάκια, ασκούν ένα πλήθος δεξιοτήτων και αποκτούν μεγάλο εύρος γνώσεων με βιωματικό τρόπο, που ξεκινούν από  τον απλό χειρισμό υλικού  που απαιτεί εξασκημένη λεπτή κινητικότητα, και φτάνουν μέχρι την απόκτηση πρακτικών γνώσεων:
  • μαθηματικών εννοιών όπως μέγεθος, σχήμα, βάρος, μοτίβο-κανονικότητα, αριθμός,σειρά μήκος, ύψος, βάρος. Τα παιδιά ασκούνται  μέσα από το παιχνίδι, ανάμεσα σε άλλα, σε πλήθος μαθηματικών δεξιοτήτων όπως σειροθετήσεις, ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, συγκρίσεις και εκτιμήσεις μεγεθών
  • εννοιών  των φυσικών επιστημών  (όπως τη βαρύτητα, την ισορροπία, τη λειτουργία απλών μηχανών), και των επιστημών των μηχανικών,   μέσα από συνεχή πειραματισμό.
  • γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από τις περιγραφές των κατασκευών τους  και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους αλλά και  επικοινωνιακές δεξιότητες, μέσα από τη συζήτηση τους με τους συνεργάτες τους στο παιχνίδι
  • κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, όπως συνεργασία, υπακοή σε κανόνες, διαπραγμάτευση, αντίληψη της οπτικής του άλλου, μοίρασμα ιδεών, έκφραση συναισθημάτων, σεβασμός, αυτοεκτίμηση. 
Παρακάτω, μπορείτε να πάρετε μια γεύση:
Πόσοι διαφορετικοί συνδυασμοί από τουβλάκια, προκειμένου η κάθε "κολόνα" να έχει το ίδιο ύψος με τις άλλες, για να ελεγχθεί η "στατικότητα" της κατασκευής!


Οι πολλοί όροφοι, απαιτούν και πολλές κολόνες!Ανακαλύψαμε ότι οι καλύτερες θέσεις ήταν: μία κολόνα σε καθεμιά από τις τέσσερις γωνίες   και μία στο κέντρο του κάθε ορόφου!

Συγκρίνουμε το ύψος της κατασκευής με τους εαυτούς μας! Νέα πρόκληση: Μπορούμε να την κάνουμε ψηλότερη;


Το "καταφύγιο των ζώων" είναι έτοιμο (είναι γνωστή η ζωοφιλία μας). Στο "ρετιρέ" (μπορείς να το πεις και... Roof garden :)   τοποθετούμε τους πτερόσαυρους  για ευνόητους λόγους! Καλές πτήσεις!
Βάζουμε όμως και τις καμηλοπαρδάλεις, μιας και λόγο ύψους, δε χωρούσαν στους άλλους ορόφους! Όλοι οι καλοί χωράνε!


Το πρόβλημα του πώς θα κατεβαίνουν τα ζώα από την κατασκευή' καταφύγιο, λύθηκε με την προσθήκη μιας "τσουλήθρας"!


Η κατασκευή έχει πάρει πολύ ύψος, και χρειαστήκαμε σκαλωσιές!  (Καμία .....ομοιότητα με την πραγματικότητα;)

ΣΥΝ εργάζομαι! Με κανόνες. Για κοινό σκοπό! Λύνω προβλήματα και προχωρώ!


άποψη των ορόφων! (για πιθανούς ενοίκους!!!)
 Κατά το τέλος, επειδή προβλέφθηκε ......σεισμός, βγάλαμε προσεκτικά τα ζώα, πριν να συμβεί η "φυσική καταστροφή"! Ευτυχώς όλα σώθηκαν!


Άλλη σύνθετη κατασκευή! Τα παιδιά-κατασκευαστές, δέχτηκαν εύκολες και δύσκολες ερωτήσεις για το έργο τους, από τους συμμαθητές τους, στην ολομέλεια, όπου και το παρουσίασαν!






Free play at the block learning center: Opportunity for authentic learning through play! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου