Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Σύντομα.... 5 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού

Στις 5 Οκτωβρίου η UNESCO έχει καθιερώσει τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας των εκπαιδευτικών!

Βοηθήστε μας να γιορτάσουμε την ημέρα!


"Αν  μια δασκάλα λείψει, γίνεται αφαίρεση. Όταν μια καινούργια έρχεται, γίνεται πρόσθεση. Όλες οι δασκάλες και οι δάσκαλοι του κόσμου, θα έπρεπε να διαιρεθούν σε όλα τα παιδιά του κόσμου… Όταν δεν υπάρχουν αρκετές δασκάλες τότε πρέπει να τις πολλαπλασιάσουμε….."


                       Αποτέλεσμα εικόνας για όλα για τη δασκάλα μου


"Υπάρχουν δασκάλες μακριές ή δασκάλες κοντές.

Οι δασκάλες μπορεί να έχουν πολύ διαφορετικά χρώματα.

Μπορεί να είναι ανοιχτόχρωμες, σκούρες, με ίσια μαλλιά ή με σγουρά…

Μπορεί, φυσικά, να έχουν ρίγες ή τετραγωνάκια.

Τι έχουν όμως οι δασκάλες μέσα τους;"


"Οι μεγάλοι λένε ότι η δασκάλα κάθε απόγευμα γυρίζει σπίτι της. Εγώ δεν το πιστεύω αυτό. Το βράδυ η δασκάλα κοιμάται μέσα στο σχολείο, για να είναι πριν από μας στην τάξη το πρωί..."
"Οι μεγάλοι λένε ότι η δασκάλα είναι φοβερή στον πολλαπλασιασμό. Εγώ δεν το πιστεύω αυτό. Όταν βγαίνουμε όλοι μαζί από την τάξη, η δασκάλα δε σταματάει να μας μετράει και να μας ξαναμετράει..."

"Μέσα της η δασκάλα έχει βουνά, ποτάμια, την προπαίδεια και ένα σωρό άλλα που σε λίγο πρέπει να μπουν μέσα σε όλα τα παιδιά. Τις καλές μέρες μαθαίνουν όλα αυτά στα παιδιά χωρίς οι ίδιες να χάνουν τίποτα..."

 (αποσπάσματα από το βιβλίο "όλα για τη δασκάλα μου" της Susana Mattiangeli




Coming soon.... World Teacher Day, October 5th

Help us Celebrate the day!

Valuing Teachers, Improving their Status

This year World Teachers’ Day marks the 50th anniversary of the adoption of the 1966 ILO/UNESCO Recommendation concerning the Status of Teachers. It is also the first world Teachers’ Day (WTD) to be celebrated within the new Global Education 2030 Agenda adopted by the world community one year ago.

This year’s theme, “Valuing Teachers, Improving their Status”, embodies the fundamental principles of the fifty-year-old Recommendation while shining a light on the need to support teachers as reflected in the agenda’s Sustainable Development Goals (SDGs). A specific education goal, SDG4, pledges to “Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all”.

Teachers are not only pivotal to the right to education they are key to achieving the targets set out in SDG4.

The roadmap for the new agenda, the Education 2030 Framework for Action, highlights the fact that teachers are fundamental for equitable and quality education and, as such, must be “adequately trained, recruited and remunerated, motivated and supported within well-resourced, efficient and effectively governed systems”.

However, in order to achieve this goal, it is necessary not only to substantially increase the supply of qualified teachers but to motivate them by valuing their work. By 2030, 3.2 million more teachers will be required to achieve universal primary education and 5.1 million more in order to achieve universal lower secondary education.

UNESCO with the WTD convening agencies (ILO, UNICEF, UNDP, and EI) and the International Task Force on Teachers, dedicates this day to celebrating a unique intergovernmental commitment – the only international standard-setting instrument on teachers – and reaffirms its commitment to the value of the profession.
(Source: www. unesco.org)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου