Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Έρχεται ο Λούλος, το φιδάκι! Ετοιμαζόμαστε για να μάθουμε για τις γραμμές!

Πώς χρησιμοποιούνται οι γραμμές στην τέχνη?

Η γραμμή είναι η βάση της καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι γραμμές δημιουργούνται όταν ένα σημείο, ενωθεί με κάποιο άλλο. Είναι εγγενείς σε όλες τις εικαστικές τέχνες, από τη ζωγραφική ως τη γλυπτική και μπορούμε να τις συναντήσουμε, αφαιρετικά, στις παραστατικές τέχνες...

Εδώ και μέρες, περιμέναμε με ανυπομονησία τον Λούλο. Τον βρήκαμε στον Χαχανόκηπο και αποφασίσαμε να τον περιποιηθούμε. Μαζί του, μάθαμε κι εμείς τους κανόνες υγιεινής και περιποίησης του σώματός μας!




Μετά την απαραίτητη περιποίηση, ο Λούλος ήθελε γυμναστική! Ευτυχώς το σώμα του ήταν ευλύγιστο, και οι ασκήσεις του εύκολες! Έκανε τεντώματα, σε ευθείες, έγινε καμπύλη, ζιγκ ζαγκ, κύμα, σπιράλ, ελατήριο! Και μαζί του κι εμείς μάθαμε για τα είδη των γραμμών!

Οι γραμμές μας, αποτυπώθηκαν στο χαρτί, και πήραν κάτι από τα χρώματα του ουράνιου τόξου... 











Στη συνέχεια ο Λούλος μας σύστησε τον Henri Rousseau!

Στο ζωγράφο άρεσε να ζωγραφίζει ζούγκλες με άγρια ζώα! Υποστήριζε, ότι ο μοναδικός του δάσκαλος στη ζωγραφική, ήταν η τέχνη. Μιλήσαμε για τα έργα του, και με τη βοήθεια της τεχνολογίας (projector, pc), προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε, τί έκρυβε η ζούγκλα σε κάθε πίνακα.


Tropical Forest with Monkeys, 1910



The Dream, 1910

   
Tiger in a Tropical Storm (Surprised!) (1891) (Wikipedia)









 




 Αφού ζωντανέψαμε τους πίνακες, με τη  συνοδεία ανάλογης μουσικής και δίνοντας μορφή και σχήμα  στο σώμα μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσαμε το δικό μας, έργο με θέμα τη Ζούγκλα και να κρύψουμε σε αυτό άγρια ζώα. Για το λόγο αυτό, το έργο μας έπρεπε να είναι τρισδιάστατο... Για να κάνουμε οικονομία, αξιοποιήσαμε χαρτί του μέτρου που είχαμε χρωματίσει σε προηγούμενη δραστηριότητα...  Μάθαμε πώς μια λωρίδα χαρτιού (γραμμή) από δισδιάστατη, μπορεί (με τα κατάλληλα "ποδαράκια") να μετατραπεί σε τρισδιάστατη και να αλλάξει μορφή! Εδώ φαίνονται απόψεις της ζούγκλας μας, από ατομικό έργο, μέρος μιας συλλογικής εικαστικής σύνθεσης!!!





Ο Λούλος, μας έμαθε πολλά για τις γραμμές, μα και για πολλά άλλα πράγματα...  

Σε επίπεδο στοχοθεσίας Αναλυτικού Προγράμματος μερικοί από τους στόχους που εξυπηρετήθηκαν, περιγράφονται παρακάτω.

Τέχνες: 

Εικαστικά

  • Υλικά, Μέσα, Τεχνικές: Γνωριμία με τα υλικά εικαστικής δημιουργίας (χρήση νερομπογιά, κόλας, τέμπερας, πινέλου- λεπτό χαρτί και χαρτόνι). 
  • Μορφικά στοιχεία και Μορφές εικαστικών Τεχνών: Αναγνώριση διαφορετικών ειδών γραμμών και απόδοση κίνησης σε αυτές.Χρήση τεχνικών για δημιουργία πρωτότυπων έργων δύο και τριών διαστάσεων .Φαντασία και χρήση υλικών. Επίλυση προβλημάτων κατά τη  δημιουργία εικαστικών κατασκευών.
  • Έργα Τέχνης και Εισαγωγή στην καλαισθησία:Επαφή με σπουδαία έργα τέχνης και συζήτηση για τα συναισθήματα που προκαλούν 
Θέατρο: 
  • έκφραση με το σώμα
Χορός: 
  • Σώμα και κίνηση στο χώρο
  • Αυτοσχεδιασμός, ατομικός και ομαδικός

Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη
  • Απόκτηση θετικής αυτοεκτίμησης (αίσθημα αξίας και αποτελεσματικότητας) μέσα από την ενασχόληση με τις Τέχνες
Φυσική Αγωγή
  • Έκφραση στοιχείων ρυθμού και κίνησης
  • Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης
  • Καθαριότητα και υγιεινή σώματος

 Κοινωνικές Επιστήμες

 Α) Αειφορία:

  • Ορθολογική διαχείριση υλικών και μέσων εικαστικής τέχνης
  • Οικονομία/ μείωση απορριμμάτων και επαναχρησιμοποίηση υλικών για δημιουργία πρωτότυπων έργων Τέχνης
 Β) Κοινωνία και Οικονομία
  •  Εθελοντισμός - Φιλοζωία: Η ζούγκλα, ως καταφύγιο για τα άγρια ζώα 
Γλώσσα
  • Γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου σχετικά με τις τέχνες
  • "ανάγνωση εικόνας" (πίνακας ζωγραφικής)
Και στις ελεύθερες δραστηριότητες.....








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου