Eco Schools

Eco Schools
"There should be a garden attached where they (students) may feast their eyes on trees, flowers, and plants... Where they always hope to hear and see something new." Comenius, The Great Didactic 1632

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

Πρόγραμμα Αειφόρο Σχολείο: Τοπική Ιστορία &Πολιτιστική κληρονομιά".Σταθμός 2 "Μινωική Έπαυλη στο Νεροκούρου"






Λύνοντας το γρίφο του αρχαιολογικού μουσείου Χανίων, οδηγούμαστε στη Μινωική Έπαυλη, στο Νεροκούρου.







Πριν φτάσουμε όμως εκεί, μελετάμε την εποχή, τους ανθρώπους και τη ζωή τους! Έτσι θα καταφέρουμε να "διαβάσουμε" καλύτερα την ιστορία, στον τόπο που διαδραματίστηκε!
Ήδη τα ευρήματα της Μινωικής έπαυλης στο αρχαιολογικό μουσείο, μας έχουν δώσει πληροφορίες για τα υλικά που χρησιμοποιούσαν την περίοδο εκείνη, τα εργαλεία τους, τα σκεύη τους... Είδαμε και την τριποδική χύτρα!
Σύμφωνα με την  Αμερικανίδα ανθρωπολόγο και αρχαιολόγο Τζέρολιν Μόρισον (Jerolyn Morrison) είναι πιθανόν οι Μινωίτες να μαγείρευαν σε πήλινα σκεύη φακές με κόλιανδρο και μέλι.




Αποφασίσαμε να τις ετοιμάσουμε και να τις δοκιμάσουμε!








Μελετώντας βιβλία και τοιχογραφίες, ως ιστορική πηγή,  ανακαλύψαμε ότι στους Μινωίτες άρεσαν τα ταυροκαθάψια! Εμείς προσπαθήσαμε να τα αποδώσουμε, με το δικό μας τρόπο!



                                                            Από το παλάτι της Κνωσού, καταλάβαμε ότι στους Μινωίτες άρεσε να "τοιχογραφούν" κι εμείς προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε στη ζωγραφική μας! Τις προσπάθειές μας, εκθέσαμε και στην εικαστική έκθεση "Άνοιξη Καλλιτεχνικής Δημιουργίας 2018"
Οι τοιχογραφίες μας απασχόλησαν και κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων, σε.... κατασκευαστικό επίπεδο!


Από τις τοιχογραφίες, από γραμματόσημα και από βιβλία, πήραμε πληροφορίες για την ενδυμασία τους! Και φυσικά, δεν χάσαμε λεπτό! Φτιάξαμε τα δικά μας μινωικά κουστούμια!



πήραμε μέτρα...


επιλέξαμε χρώματα...


βάψαμε σε μοτίβο μινωικό...
 


Μαθαίνοντας ότι οι Μινωίτες χρησιμοποιούσαν χρωστικές που έπαιρναν και από φυτά, θελήσαμε να πειραματιστούμε με τις χρωστικές των φυτών του κήπου μας...
 

 Βρήκαμε την πιθανή κάτοψη της Μινωικής έπαυλης μια μανούλα μας, μας την εκτύπωσε σε μορφή αρχιτεκτονικού σχεδίου και αφού τη μελετήσαμε και μάθαμε αρκετές πληροφορίες για τα υλικά και τον τρόπο δόμησης, φτιάξαμε τη δική μας κάτοψη... έτσι θα έμοιαζαν τα ερείπια της  Μινωικής έπαυλης αν την κοιτούσαμε από ψηλά, σαν να ήμασταν πουλιά....Το δομικό μας υλικό ήταν στεγνός (τουβλάκια) και νωπός πηλός!



Το παλάτι της Κνωσού βέβαια, ήταν τόσο εντυπωσιακό που μερικοί από μας, θελήσαμε να το αποδώσουμε κατασκευαστικά και στις ελεύθερες δραστηριότητες. Επιστρατεύσαμε μηχανική, φυσικές επιστήμες, μαθηματικά, τέχνες και υπολογιστή, και ιδού η δημιουργία!









Βέβαια και ο λαβύρινθος.....



Με τη βοήθεια του υπολογιστή διασκεδάσαμε μαθαίνοντας για τα φυτά, τα ζώα, τις ασχολίες και την ενδυμασία των Μινωιτών

Δημιουργήσαμε τα δικά μας σπιτάκια, και φτιάξαμε το "αντίγραφο" του Μωσαϊκού πόλης για να διακοσμήσουμε τοίχο του σχολείου μας!
με  ζωγραφική σε εφημερίδα


με πηλό

από την "Άνοιξη Καλλιτεχνικής δημιουργίας"
Και έφτασε η ώρα να επισκεφτούμε την έπαυλη!


 Στο κεραμικό εργαστήρι της κ. Μαρίας φτιάξαμε το δικό μας ομοίωμα μινωικής έπαυλης για να το διακοσμήσουμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας....



Και στο τέλος, βρήκαμε ένα νέο κομμάτι παζλ.... Που να μας οδηγούσε;;; Τι νέο θα μαθαίναμε και ποιος θα ήταν ο επόμενος σταθμός μας;


Πίσω στο σχολείο γράψαμε τον αναστοχασμό μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου